Shambalawarrior’s Blog

Reiškiniai

Dakinės mokymai. Padmasambhavos patarimai dakinei Ješė Cogjal

Ištraukos.

<…> Mokytojas Padma bylojo:

– Ką beveiktum, nedaryk nieko, kas prieštarauja Dharmai, – nieko, kas nepapildo nuopelnų ir išminties sankaupų.

Netrokšk nieko daugiau – tik pasiekti visažinio budos būvį ir padėti kitoms gyvoms būtybėms.

Prie nieko neprisirišk. Prisirišimas – susipančiojimo pagrindas.

Nekritikuok kitų mokymų ir neniekink žmonių. Galutine prasme visi mokymai yra neatskiriami kaip sūrus skonis nuo druskos.

Nekritikuok nei aukštesniųjų, nei žemesniųjų važiuoklių. Būtyje jos tarytum susilieja į kelią, kuriuo tenka eiti; tai tarytum laiptuose besigirdintys žingsniai.

Negali pažinti kito žmogaus, kol neturi aukščiausiojo žinojimo galios. Todėl nekritikuok kitų.

Apskritai visos gyvos būtybės savo prigimtyje yra savaime tobuli budos. Juose glūdi nušvitimo esmė. Neanalizuok kitų žmonių ydų ar paklydimų.

Netyrinėk kitų žmonių ribotumų. Gilinkis į tai, kaip pakeisti savuosius.

Neanalizuok kitų žmonių nusižengimų – tirk savuosius.

Didžiausias blogis – laikytis religinių prietarų ir kritikuoti kitus žmones, nepažįstant jų dvasios. Taigi atsisakyk visų prietarų tarytum nuodų.

Maros gundymai

Mokytojas Padma tarė:

– Dharmos praktikuotojai dažnai nepastebi, kai juos apgaudinėja Mara.

Garbioji Cogjal paklausė:

– Ką tai reiškia?

Mokytojas atsakė:

– Galinguosius apgaudinėja puikybės ir pasipūtimo Mara.

Garbingą postą užimantieji yra apgaudinėjami iškalbingumo ir paklydimo Maros.

Prasčiokus apgaudinėja neišmanymo ir kvailybės Mara.

Turtuoliai apgaudinėjami rūpesčių ir turtų gausinimo Maros.

Dharmos praktikuotojus apgaudinėja materialių daiktų kaupimo Mara.

Juos apgaudinėja vaikų – jų karmos kreditorių – auginimo Mara.

Jie apgaudinėjami pagarbių mokinių Mara.

Juos apgaudinėja mylinčių tarnų ir padėjėjų Mara, neapkenčiamų priešų Mara, švelnių balsų ir švelnių žodžių Mara.

Jie yra apgaudinėjami savo prieraišumo Maros.

Juos apgaudinėja grožio ir meilės troškimo Mara.

Visos tavo pastangos daryti klaidinančius darbus yra Maros gundymas.

Prigimtieji penki nuodai yra tavojo proto Mara.

Šešeriopi  jutimo objektai, išliekantys kaip įpročių tendencijos, yra išorinių daiktų Mara.

Įsikibimas į samadhi malonumą yra vidinių reiškinių Mara.

Dzogčeno Vaisiaus vylimasis yra požiūrio Mara.

Visos aukščiausios savybės irgi Mara.

Visoks nežinojimas ir paklydimas taip pat Mara.

Todėl didžiausias Mara – kabinimasis už “aš”.

Niekur kitur jo nėra – tik tavyje. Šį demoną turi užmušti viduje. Jei taip padarysi, jis neateis iš išorės.

Yra daug žmonių nepažįstančių šio Maros.

Aštuoneriopa Tyla

<…>

Kad išsaugotum kūno tylą, gyvenk užsisklendimo vietose, nepuldama į jokius kraštutinumus. Šitaip atsikratysi aistros ir agresyvumo.

Kad išsaugotum kalbos tylą, būk kaip nebylė. Tokiu būdu plepėjimas su kitais neatitrauks tavęs nuo dvasinės praktikos.

Kad išsaugotum proto tylą, neleisk savęs užvaldyti minčių svarstymui ir blaškymuisi. Tai leis būti esminėje Dharmakajos prigimtyje, nepaliestoje minčių.

Kad išsaugotum jausminių malonumų tylą, atsisakyk švaraus ir nešvaraus maisto sąvokų. Tai leis tau gyventi paprastai ir sukvies dakines.

Kad išsaugotum žodinių mokymų tylą, neperduok jų netinkamiems žmonėms. Tuomet gausi tradicijos mokytojų palaiminimus.

Kad išsaugotum elgsenos tylą, neprisirišk, nesižavėk savo potyriais ir nepasakok apie juos kitiems. Tai leis tau šiame gyvenime pasiekti mahamudros sidhi.

Kad išsaugotum pažinimo tylą, būk neambicinga ir rami, nepuolanti į jokius kraštutinumus. Šitaip galėsi išsilaisvinti tą pat akimirką, kai sušvis Pažinimas.

Apskritai žmonėms, nesugebantiems praktikuoti net tokį laiko tarpsnį, kiek trunka valgymas, nemokantiems patylėti, kol baigs kartoti mantrą, ir negalintiems užsičiaupti, nė kiek nepavyksta išsaugoti tylos.

Penkiolika nepalankių sąlygų

<…>

Plepalai, juokai ir pramogos yra trys meditacijos kliūtys, taigi atsisakyk jų.

Giminaičiai, draugai ir mokiniai yra trys dalykai, atitraukiantys dėmesį nuo Dharmos praktikos, tad atsisakyk jų.

Materialūs daiktai, verslas ir pasilinksminimai yra trys Dharmą praktikuoti kliudantys, dėmesį blaškantys dalykai, todėl atsisakyk jų.

Pelnas, šlovė ir garbė yra trys Dharmos praktikos pančiai. Atsisakyk jų.

Mieguistumas, ištižimas ir tingumas yra trys Dharmos praktikos priešai. Tad jų atsikratyk.

Šiaip ar taip, pavojingiausias dalykas – atkalbinėti kitus nuo Dharmos praktikos.

Iš anglų k. vertė A. Kugevičius

Advertisements

Filed under: Uncategorized

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: